سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و جدیدترین روش طبیعی درمان یبوست با کمک این 7 گیاه (حتما

بسیاری از مردم فکر میکنند که برای جلوگیری از یبوست باید هرروز حرکات روده ای و متعاقبا اجابت مزاج داشته باشند، اما حقیقت این است که این موضوع در افراد مختلف متفاوت است و از چندبار در روز تا سه بار در هفته از فردی به فرد دیگر متفاوت است. یبوست یعنی دفع مدفوع سخت و خشک یا کمتر از 3 بار در هفته.

یبوست یکی از شایعترین مشکلات گوارشی است در بین مردم آمریکا است. یبوست بیشتر مردم را در قسمتی از زندگیشان تحت تاثیر قرار میدهند. بعضی افراد یبوست کوتاه مدت را به دلایلی مانند تغییرات رژیم غذایی، مسافرت، استرس یا عمل جراحی تجربه میکنند درحالیکه افراد دیگر ممکن است یبوست مزمن داشته باشند –چندین هفته یا بیشتر طول بکشد. اگر شما یبوست مزمن دارید، احتمالا میدانید که چگونه کیفیت زندگیتان را تحت تاثیر قرار میدهد.

اگرچه یبوست میتواند همه ی افراد را درگیر کند، اما در زنان و افراد بالای 65 سال رایج تر است.

یبوست همچنین در دوران بارداری و پس از زایمان شایع است و همچنین ممکن است بخاطر عوارض جانبی برخی داروها و تحت شرایط خاص اتفاق بیفتد.

درمانهای طبیعی یبوست

مطالعات جدید نشان دادند که برخی درمانها و داروها برای یبوست مفید هستند:

1-رژیم غذایی با فیبر بالا

رژیم غذایی با فیبر کم ممکن است موجب یبوست شود. فیبر غیرمحلول که باحرکت در طول بدن بدون تغییر باقی میماند، یک بافت نرم تری برای مدفوع بوجود می آورد که موجب دفع آسانتر و حجم بیشتر مدفوع میگردد. مواد غذایی که حاوی فیبر بالا هستند عبارتند از: دانه های کامل، میوه ها و سبزیجات، سبوس گندم، برنج قهوه ای و آرد کامل گندم. فیبرمحلول در آب حل میشود و یک ماده ی ژل مانندی در روده بوجود می آورد. آلو و انجیر را میتوانید در صبحانه یا بعنوان میان وعده میل کنید.

راه دیگر این است که یک قاشق چایخوری تخم کتان را روی هر وعده ی غذایی بریزید. آنها دارای طعم ملایم و نادری هستند. مکملهای فیبر هم دردسترس هستند. محبوب ترین آنها مکمل psyllium مانند Metamucil است. Guar gum و acacia fiber هم محبوب هستند. اضافه کردن تدریجی فیبر به رژیم غذایی میتواند از نفخ معده جلوگیری کند. همچنین مطمئن شوید که به اندازه ی کافی آب بنوشید، در غیراینصورت فیبر اثر متفاوتی ایجاد میکند و موجب یبوست میشود. 

...

با کلیک بر روی لینک زیر ادامه مطلب را بخوانید:

بهترین و جدیدترین روش طبیعی درمان یبوست با کمک این 7 گیاه