سفارش تبلیغ
صبا ویژن

15 تا از علایم آشکار کیست سینه طبق مطالعات جدید در دنیا که باید

در این مقاله حاصل جدیدترین تحقیقات دنیا در زمینه کیست سینه در زنان و مردان و راه حل های درمانی، موارد مراجعه به پزشک و … را توضیح می دهیم. دقت کنید که روش های مختلفی که در اینترنت برای از بین بردن کیست ارائه شده است به هیچ وجه از لحاظ علمی ثابت شده نیستند و تمامی روش های ثابت شده درمانی در همین مطلب ارائه شده اند.

اطلاعات ضروری درباره کیست سینه

کیست سینه یک بیماری خوش خیم (نه سرطانی) است که از شایعترین علل توده سینه هستند و میتوانند در یک یا هر دو سینه ایجاد شوند؛ به عبارت دیگر کیست های سینه کیسه های پرآبی هستند که در بافت سینه قرار دارند و معمولا هم این کیست ها باعث سرطان نمی شوند.

تصور براین است که کیستهای سینه بصورت طبیعی بوسیله ی تغییرات سینه با سن اتفاق میافتد که این به دلیل تغییرات نرمال در سطح هورمونها است. داشتن بیش از یک کیست معمول است. سینه از لوبول (غدد تولید شیر) و مجرای شیر (لوله هایی که شیر را به نوک پستان میرسانند) تشکیل شده است. گاهی اوقات کیسه های پرآبی در بافت سینه رشد میکنند که به آن کیست سینه میگویند.

اگرچه این کیستها در هر سنی میتوانند ایجاد شوند، اما بیشتر در خانم های بالای 35 سال شایع هستند. اینها معمولا با نزدیک شدن به یائستگی خانم ها تشکیل میشوند و پس از یائسته شدن متوقف میشوند. خانم هایی که از درمان جایگزینی هورمون (HRT) استفاده میکنند، بعد از یائستگی هم ممکن است کیست در آنها ایجاد شود.

کیستهای پستان میتوانند نرم یا سفت باشند و هر اندازه ای داشته باشند، این اندازه از چند میلیمتر تا چند سانتیمتر متفاوت است. آنها میتوانند خیلی سریع و درهرجایی از سینه ایجاد شوند. برای برخی افراد، این کیستها ناراحت کننده و حتی دردآور هستند. قبل از قاعدگی کیست ممکن است بزرگتر شود و احساس درد و ناراحتی ایجاد شود. بااینحال بسیاری از خانم ها کیست دارند اما اصلا آن را احساس نمیکنند. اگرچه این کیستها در زنان شایع هستند اما مردها هم میتوانند کیست پستان داشته باشند.

ادامه توضیحات را با مراجعه به لینک اصلی زیر بخوانید:

15 تا از علایم آشکار کیست سینه طبق مطالعات جدید در دنیا